1. Dona d'uns 25 anys de l'Època Baixa (s .VII-IV aC), amb la màscara i el cartonatge, on hi ha representat: el gran collar usej i Horus amb el disc solar, el déu Anubis realitzant la momificació i els quatre fills d'Horus.... H
2. Miraven de reproduir amb més o menys versemblança els trets facials dels difunts. D
3. Pertany a la mateixa època que la mòmia. La tapa conserva el retrat del difunt, amb la seva gran perruca que emmarca el rostre vermellós, proveït de la barba postissa ritual. F
4. D'Època Baixa (s. X-IV aC), contenien les vísceres dels difunts i cadascun fa referència a un dels quatre punts cardinals. Les tapadores adopten la forma d'un dels quatre fills d'Horus: cap d'home, cap de gos, cap de xacal.
B
5. Del Regne Mitjà (s. III.II aC). De fusta policromada. Ens recorda que aquest era el principal mitjà de transport al llarg del Nil. Simbolitza el curs solar i el viatge cap el més enllà. G
Formaven part de l'aixovar funerari com a elements de protecció i companyia en la vida d'ultratomba: 6 - Déu Shebek, originari de l'estany de Faium . E 7 - Símbol del déu Horus, el gran Déu del Cel C
8 - Deessa Bastet, benefactora, honorada sobretot durant la dinastia XXII (900 aC) A Mireia i Pere
Activitat 2 Aquesta col.lecció la formen peces portades de Xipre, Grècia, Roma, Mesopotàmia, Palestina i Egipte, en un intent per part del Pare Bonaventura Ubach d'il•lustrar el món de la Bíblia. Nosaltres ens centrarem en el col•lecció d'Egipte, que presenta més de 300 peces que permeten recrear de manera esplèndida la vida quotidiana a partir de l'aixovar funerari. Identifiqueu els elements que descrivim a continuació i relacioneu-los amb la seva imatge:
Dona d'uns 25 anys de l'Època Baixa (s .VII-IV aC), amb la màscara i el cartonatge, on hi ha representat: el ran collar usej i Horus amb el disc solar, el déu Anubis realitzant la momificació i els quatre fills d'Horus.... a
2. Miraven de reproduir amb més o menys versemblança els trets facials dels difunts.
b
3. Pertany a la mateixa època que la mòmia. La tapa conserva el retrat del difunt, amb la seva gran perruca que emmarca el rostre vermellós, proveït de la barba postissa ritual.
f
4. D'Època Baixa (s. X-IV aC), contenien les vísceres dels difunts i cadascun fa referència a un dels quatre punts cardinals. Les tapadores adopten la forma d'un dels quatre fills d'Horus: cap d'home, cap de gos, cap de xacal.
g
5. Del Regne Mitjà (s. III.II aC). De fusta policromada. Ens recorda que aquest era el principal mitjà de transport al llarg del Nil. Simbolitza el curs solar i el viatge cap el més enllà. e
Formaven part de l'aixovar funerari com a elements de protecció i companyia en la vida
6 - Déu Shebek, originari de l'estany de Faium h
7 - Símbol del déu Horus, el gran Déu del Cel c 8 - Deessa Bastet, benefactora, honorada sobretot durant la dinastia XXII (900 aC) d
1. Dona d'uns 25 anys de l'Època Baixa (s .VII-IV aC), amb la màscara i el cartonatge, on hi ha representat: el gran collar usej i Horus amb el disc solar, el déu Anubis realitzant la momificació i els quatre fills d'Horus.... A
2. Miraven de reproduir amb més o menys versemblança els trets facials dels difunts. D
3. Pertany a la mateixa època que la mòmia. La tapa conserva el retrat del difunt, amb la seva gran perruca que emmarca el rostre vermellós, proveït de la barba postissa ritual. F
4. D'Època Baixa (s. X-IV aC), contenien les vísceres dels difunts i cadascun fa referència a un dels quatre punts cardinals. Les tapadores adopten la forma d'un dels quatre fills d'Horus: cap d'home, cap de gos, cap de xacal. B
5. Del Regne Mitjà (s. III.II aC). De fusta policromada. Ens recorda que aquest era el principal mitjà de transport al llarg del Nil. Simbolitza el curs solar i el viatge cap el més enllà. G
Formaven part de l'aixovar funerari com a elements de protecció i companyia en la vida d'ultratomba:
6 - Déu Shebek, originari de l'estany de Faium . H
7 - Símbol del déu Horus, el gran Déu del Cel C
8 - Deessa Bastet, benefactora, honorada sobretot durant la dinastia XXII (900 aC) E
Fitxa de l’obra
ResponEliminaTítol: S/T
Autor: Joaquim Budesca
Època: 2004
Tipologia: Pintura
Tècnica / materials utilitzats: Oli sobre fusta
Tema: Abstracte
Formes: Geomètrica
Textures: Fusta
Colors: Freds
Composició: El centre d’interès és la figura abstracte
Representació de l’espai: no hi ha perspectiva
Altres a destacar: Aquest autor és de Vilanova
http://www.google.es/imgres?imgurl=http://www.canals-art.com/Images/compra/834th.jpg&imgrefurl=http://www.canals-art.com/exposanteriorscas.asp%3FanyExp%3D2007&usg=__tWgdH-abNXH858IGzPhAFld2E18=&h=100&w=101&sz=4&hl=es&start=17&zoom=0&um=1&itbs=1&tbnid=trMfjxcIkyQsEM:&tbnh=82&tbnw=83&prev=/images%3Fq%3Dcuadros%2Bde%2Bbudesca%26um%3D1%26hl%3Des%26tbs%3Disch:1&ei=n9RjTf3eFs33gAeJ0ri1AQ
Rebeca i Marina
A-1
ResponEliminaB-4
C -8
D-2
E-6
F-3
G-5
h-7
1. Dona d'uns 25 anys de l'Època Baixa (s .VII-IV aC), amb la màscara i el cartonatge, on hi ha representat: el gran collar usej i Horus amb el disc solar, el déu Anubis realitzant la momificació i els quatre fills d'Horus....
ResponEliminaH
2. Miraven de reproduir amb més o menys versemblança els trets facials dels difunts.
D
3. Pertany a la mateixa època que la mòmia. La tapa conserva el retrat del difunt, amb la seva gran perruca que emmarca el rostre vermellós, proveït de la barba postissa ritual.
F
4. D'Època Baixa (s. X-IV aC), contenien les vísceres dels difunts i cadascun fa referència a un dels quatre punts cardinals. Les tapadores adopten la forma d'un dels quatre fills d'Horus: cap d'home, cap de gos, cap de xacal.
B
5. Del Regne Mitjà (s. III.II aC). De fusta policromada. Ens recorda que aquest era el principal mitjà de transport al llarg del Nil. Simbolitza el curs solar i el viatge cap el més enllà.
G
Formaven part de l'aixovar funerari com a elements de protecció i companyia en la vida d'ultratomba:
6 - Déu Shebek, originari de l'estany de Faium .
E
7 - Símbol del déu Horus, el gran Déu del Cel
C
8 - Deessa Bastet, benefactora, honorada sobretot durant la dinastia XXII (900 aC) A
Mireia i Pere
Activitat 2
ResponEliminaAquesta col.lecció la formen peces portades de Xipre, Grècia, Roma, Mesopotàmia, Palestina i Egipte, en un intent per part del Pare Bonaventura Ubach d'il•lustrar el món de la Bíblia. Nosaltres ens centrarem en el col•lecció d'Egipte, que presenta més de 300 peces que permeten recrear de manera esplèndida la vida quotidiana a partir de l'aixovar funerari. Identifiqueu els elements que descrivim a continuació i relacioneu-los amb la seva imatge:
Dona d'uns 25 anys de l'Època Baixa (s .VII-IV aC), amb la màscara i el cartonatge, on hi ha representat: el ran collar usej i Horus amb el disc solar, el déu Anubis realitzant la momificació i els quatre fills d'Horus....
a
2. Miraven de reproduir amb més o menys versemblança els trets facials dels difunts.
b
3. Pertany a la mateixa època que la mòmia. La tapa conserva el retrat del difunt, amb la seva gran perruca que emmarca el rostre vermellós, proveït de la barba postissa ritual.
f
4. D'Època Baixa (s. X-IV aC), contenien les vísceres dels difunts i cadascun fa referència a un dels quatre punts cardinals. Les tapadores adopten la forma d'un dels quatre fills d'Horus: cap d'home, cap de gos, cap de xacal.
g
5. Del Regne Mitjà (s. III.II aC). De fusta policromada. Ens recorda que aquest era el principal mitjà de transport al llarg del Nil. Simbolitza el curs solar i el viatge cap el més enllà.
e
Formaven part de l'aixovar funerari com a elements de protecció i companyia en la vida
6 - Déu Shebek, originari de l'estany de Faium h
7 - Símbol del déu Horus, el gran Déu del Cel
c
8 - Deessa Bastet, benefactora, honorada sobretot durant la dinastia XXII (900 aC)
d
1-d
ResponElimina2-a
3-f
4-b
5-g
6-h
7-c
8-e
Carla.D i Guillem
Hola Jose som la Neus i jo la Cristina.A no sabem si està bé però...
ResponEliminaD/1
E/2
F/3
B/4
G/5
A/6
C/8
H/7
Hola Jose t'envio l'activitat 2,
ResponElimina1. Dona d'uns 25 anys de l'Època Baixa (s .VII-IV aC), amb la màscara i el cartonatge, on hi ha representat: el gran collar usej i Horus amb el disc solar, el déu Anubis realitzant la momificació i els quatre fills d'Horus....
A
2. Miraven de reproduir amb més o menys versemblança els trets facials dels difunts.
D
3. Pertany a la mateixa època que la mòmia. La tapa conserva el retrat del difunt, amb la seva gran perruca que emmarca el rostre vermellós, proveït de la barba postissa ritual.
F
4. D'Època Baixa (s. X-IV aC), contenien les vísceres dels difunts i cadascun fa referència a un dels quatre punts cardinals. Les tapadores adopten la forma d'un dels quatre fills d'Horus: cap d'home, cap de gos, cap de xacal.
B
5. Del Regne Mitjà (s. III.II aC). De fusta policromada. Ens recorda que aquest era el principal mitjà de transport al llarg del Nil. Simbolitza el curs solar i el viatge cap el més enllà.
G
Formaven part de l'aixovar funerari com a elements de protecció i companyia en la vida d'ultratomba:
6 - Déu Shebek, originari de l'estany de Faium .
H
7 - Símbol del déu Horus, el gran Déu del Cel
C
8 - Deessa Bastet, benefactora, honorada sobretot durant la dinastia XXII (900 aC)
E
L'activitat3
ResponEliminaC1
F2
D3
A4
B5
E6
No se si esta be segurament que no peròaqui ho tens...
Cristina Ausejo i Neus
Activitat 4- Itinerari 4
ResponEliminaHola, aquí tens la resposta:
Calze:Copa de metall en què el sacerdot consagra el vi quan diu missa.
Custòdia:Peça d’or, d’argent, etc., en què s’exposa el Santíssim Sagrament a la veneració pública.
Canadelles:Ampolleta que conté el vi o l’aigua per a dir missa.
Reliquiari:Capsa, estoig, on tothom conserva una relíquia o relíquies.
Ceptre:Vareta simbòlica de l’autoritat reial o imperial.
Bàcul:Crossa o gaiata, especialment la que és símbol d’autoritat, com ara la crossa pastoral d’un bisbe.
Cristina.A. i Neus.